ett par gängmedlemmar

Mina första egenpåhittade filurer hösten 2009

Mina första egenpåhittade filurer hösten 2009

egenpåhittad robot

egenpåhittad robot

Den gula är virkad efter mönster den blå har jag hittat på själv

Den gula är virkad efter mönster den blå har jag hittat på själv

En robot med inspiration från mönster ur "Välkommen till virkligheten"

En robot med inspiration från mönster ur "Välkommen till virkligheten"

Här har ni ett par virkade djur och robotar jag gjort! Tänkte att det vore skoj att visa upp mina allra första små djur från hösten 2009 , hihi de är sneda och vinda men har en viss charm, speciellt den körsbärsröda! Jag satt mig en helg med virknål, garn och beskrivning för att komma fram till hur man skulle göra. Oj, jag rev och slet i mitt hår ett par gånger innan jag fattade galoppen!

Den stora roboten började jag med utifrån ett mönster ur boken”Välkommen till virkligheten” (2010) men jag gjorde fel och orkade inte repa upp utan freestylade ihop den. Det var första gången jag virkade platt. Sedan testa jag på att virka platt utan mönster och då gjorde jag den lilla turkosa roboten som det också finns bild på. Ganska så många har tyckt om och nypt lite i den blå med ränder på magen, kanske är färgkombon som tilltalar? Eller är det mössa? Just nu sitter jag med en laxrosa liten filur som ännu inte fått armar och ben. Ska visa er när den är komplett! Dom fina tulpanerna fick jag av mamma igån när hon titta in, I love tulpaner!

Det här inlägget postades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till ett par gängmedlemmar

    • Emma Axelsson skriver:

      Tack Johanna! Ja jag kände att jag ville sätta en ny prägel på bloggen efter att jag kom fram till att inte försöka hålla mig till foto. Kram

  1. anita axelsson skriver:

    Vilkan finingar! Herregud var det hösten 2009 som du började virka, vad tiden går. Ja nu har du verkligen fått ihop ett gäng! KRAM

    • Emma Axelsson skriver:

      Hihi, ja minsann det var det, man kan säga att jag har virkat i ett år lite drygt. KRAAM till dej mamma

  2. Neonsvart skriver:

    åååh vad bedårande de är!

  3. Ann Gråberg skriver:

    Å vilka fina! Gillar kontrasten: ”hårda” robotar gjorda i mjukt material.

    • Emma Axelsson skriver:

      Tack Ann! Ja det tycker jag med är skoj, har funderat på att virka något mer ”hårt” kanske en buss eller bil 🙂

Kommentera

