Juntans fika

I går träffades Juntan, vi ses med tre veckors mellanrum hos någon av oss. Denna gång var det min tur att bjuda hem gänget. Tid till hemmagjorda godsaker att fika på fanns inte, dock kom jag på den briljanta idén att testa något från Malins hembageri. Det fick bli kanelbullar och havrelimpa.

Bullarna fick ett mycket gott betyg av alla, mycket bulle för pengarna liksom. Inte bara en dl strösocker ovanpå och hårda kanter som köpebullar kan ha. Nix pix, här var det blygsamt med socker ovan på, massors med god kanel rakt igen hela bullen och mycket ”deg” (alltså inte degig som ogräddad). Bullarna får ett mycket högt bull-betyg. Jag skulle vilja säga runt 4,5 på en skala mellan 1-5. Även min bull-skeptiska syster Sara var nöjd! Havrebrödet var gott det med, färsk med en god seghet i konsistensen.

Nu är det ju inte så att vi bara äter på juntan även om det kanske verkar så haha, jag ska visa upp min senaste filur senare i dag eller eventuellt får ni hålla er tills i morgon. För nu måste jag stoppa nosen i pluggboken.

Det här inlägget postades i Smick smack. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Juntans fika

  1. gittilou skriver:

    vad gott juntafika! jag undrar vad det är för en alfonspryl under brödet, en bricka?!

    • Emma Axelsson skriver:

      Det är ett underlägg 🙂 Köpte det på elektrolux-butiken i kga för en herrans massa år sedan. Jag har ett till, synd att man inte köpte på sig fler…

  2. gittilou skriver:

    va! den butiken?! har faktiskt dömt ut den som helt o-lattjo, men tji fick jag. i de lugnaste vatten kan det finnas alfons.

  3. Emma Axelsson skriver:

    ha ha haha ja precis, jäkla otippat, jag har väl typ inte varit inne där sedan dess.

Kommentera

