Galen i garn

När jag fyllde år i höstas fick jag den här jättefina boken Galen i garn (Susanna Zacke, Sania Hedengren 2010) av Carin och Olle. Boken är fylld med pastelliga färger och projekt att virka eller sticka. Vad jag föll för på stuberten var denna brödkorg av trasmattremsor. I helgen ska jag förhoppningsvis ta mig ut på en loppistur, då ska jag hålla strikt utkik efter trasmattematerial! Man måste ju naturligtvis inte ha bröd i korgen, den duger åt vilken förvaring som helst tycker jag.

Det här inlägget postades i Böcker, Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Galen i garn

  1. gittilou skriver:

    den korgen är så fin! den fanns i 40taggartidningen amelia i höstas och jag blev tvungen att slänga mig iväg efter virknålen och knåpa ihop en liknande, och nu när jag fick boken insåg jag att de tagit den därifrån och att det finns massa massa mer kul att göra!

  2. Emma Axelsson skriver:

    Oh vad skoj att du har gjort en! Ja minsann det finns en massa skoj alltså. Jag funderar på om man ska lära sig de dära mormorrutorna.!

Kommentera

