Virkad hund

Den här virkade filuren fick bli en hund, att det blev just en hund visade sig när jag satte på öronen. Jag har använt de garn jag köpte förra veckan, den har lite av en 70-tals stajl going on på något vis. Jag började med mössan och sedan växte filuren fram allt eftersom. I skorna har jag lagt i lite papp för att de ska bli platta på undersidan, man får inte vara dum!

Det här inlägget postades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Virkad hund

  1. vildhonung skriver:

    Åh vilken söt! 🙂

  2. Charlotta Hagberg skriver:

    Vilka finfina figurer du virkar Emma! Blir så avundsjuk på din kreativitet och förmåga! Tänk om jag hade lite av den! 🙂 Virkar du på beställning?
    /Charlotta H

    • Emma Axelsson skriver:

      Tack vad skoj att du tycker det! Äschan päschan Du har väl en massa med kreativ förmåga 🙂 Ja så länge det inte förväntas några stordåd så skulle jag kunna virka på beställning.

  3. Lina A skriver:

    Wow, vilken sötnos det blev! Jag kände potentialen i tisdags, vips så är den klar. Det blev jättefint med öronen 🙂

  4. anita axelsson skriver:

    Vilken sötnos ! Mössan och halsduken är ju ”pricken över i” så att säga. Gulligt!

  5. Emma Axelsson skriver:

    Tack!Jag håller med mamma, det är viktigt med det där lilla extra! 🙂

  6. gittilou skriver:

    ååååh den ser ut som kito fast kito är svartvit.. tänk om du kunde göra en kito på beställning?!

  7. gittilou skriver:

    ja precis! jag har tusen bilder på kito på fejjan där man ser hans teckning. sen behöver det ju inte vara exakt såklart 😀

    kanske kan det bli ett konstbyte? om jag har nåt att erbjuda..

  8. Emma Axelsson skriver:

    JA! ett byte! mycket bra idé! Jag ska spana in bilderna på Kito och klura ut en hundfilur !

  9. gittilou skriver:

    iiih kul med byte! men du kanske vill ha garnbidrag?! självklart kan vi byta mot ett moln eller två eller flera! är det moln i form av mobil du önskar dig? i tyg eller filt?

  10. Emma Axelsson skriver:

    Garnbidrag är icket nödvändigt 🙂 Jag har en massa färger, och de viktigaste, svart och vit. Ja en mobil vore ju läckert alltså! Vare sig det är filt eller tyg blir det prima!

  11. gittilou skriver:

    kul! då kör vi på det 🙂

Kommentera

