Loppistur

Ovan ser ni mina kap, väskan kostade 35:-, den lilla madonnan och fingerborgen 10:- styck, textilen 10:-, boken 5:-, mattrasorna 20:-, skålen och fågeln var det dyra: 50:- respeltive 30:-.  Jag har börjat samla på pressglas, det är inte så ofta jag finner exemplar i så fint skick som skålen, så det kändes värt och skoj! Sedan tidigare har jag tre stycken karamellskålar på fot, en turkos och två vita.

 

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Loppistur

  1. gittilou skriver:

    i’ll not look away eftersom jag tycker konsumtionen ovan är ytterst nödvändig 😉 om ni var på pingstis så måste det vara den skålen jag fingrade på förrförra helgen men sen blev för snål för, den är så fin! den kostade 50 kr så det är nog samma?! att den finns kvar!! har de ingen smak, karlskogingarna? hihi. tur den fick komma till ett bra hem. jag samlar också pressglas och börjar dra mig mot turkost, men helst önskar jag mig en lite mindre karamellskål på fot..

    good luck med körgera, de blir säkert superfina med dina virkskills!

    • Emma Axelsson skriver:

      hihi vad bra 🙂 Yepp det var på pingstloppisen den granna skålen införskaffades! Det måste varit samma ! ja my god att ingen nappat den mellan din och min vistelse! tack för lyckoönskningarna!

  2. Elin skriver:

    håller med gittan här! 🙂 vart hardu fyndat? i kga månne? det kliar i min loppisnerv så jag far välla hemåt snart.. bästa ställena.

    mycke bra fyndat axelsson.

    • Emma Axelsson skriver:

      hehe tack Karlsson 🙂 Jo precis det var en runda i vårt allas kga, håller med, det är där man hittar skatter oftast!

  3. carinsofia skriver:

    Åh I love den blå skålen! 🙂

Kommentera

