Isstjärnan i Hällfors

Under den sena lördagseftermiddagen besökte jag ”isfestivalen” Isstjärnan som anordndes på sjön Sörälgen, Sikfors i Hällefors. Både lokala konstnärer, ”privatpersoner”, studenter liksom konstnärer från andra håll i världen hade arbetat med is under ett par veckors tid. Det fanns också möjliget att själv prova att formge ett isblock för besökare. Skulpturerna i sig var kanske inte så intressanta, men att se hur is kan betee sig var ju spännande tycke jag. Just att man kan få is att se ut som kristall, transparant eller massiv. Små bubblor eller andra former skapade av luft var coolers såklart. Personligen hade jag velat se något rejält stort verk, för när man har en hel jäkla sjö att konkurrera med uppmärksamheten om så är det en fördel att tuta och köra på det extrema. En favorit blad de minsta skulpturerna var handen som sträcker sig som ni ser på en bild här ovan. En annan dag ska jag visa er ett par närbilder på is som jag knäppte vid samma tillfälle.

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Isstjärnan i Hällfors

  1. aidaj skriver:

    väldigt fina bilder hhihi ! 🙂

  2. Ellen skriver:

    Ser finare ut på dina bilder än vad jag tycker att det var på riktigt. Bra jobbat!

    Och roligt att se bilderna!

    • Emma Axelsson skriver:

      ja när man väljer ut detaljer blir ju bilden lätt finare än när man ser mycket samtidigt. jo tänkte att det kanske skulle vara skoj för dej/er att se.

Kommentera

