Middag med snajsiga damer

När jag läste socialpsykologi och sociologi på universitetet träffade jag ett par fina brudar, efter våra gemensamma kurser har vi fortsatt att ses regelbundet hos varandra för att äta middag och umgås. Igår var det min tur att hålla i träffen. Jag kunde inte komma på en specifik maträtt sådär, därför blev det ett ihopplock av sådan som jag tycker är smarrigt. Med andra ord, en stor sallad,dressing, avocado, oliver, turkisk feta, quinoa, rädisor, rostat bröd med olivolja och salt, hummus och falafel. Här ser ni några ingidienser innan de tillreddes. Jag lagar inte mat så där superofta, Martin står oftast för den biten, men jag måste faktisk säga att det blev gott! Tänkte läska med foton på efterrätten med, en blåbärspaj, i ett eget inlägg.

Det här inlägget postades i Smick smack. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Middag med snajsiga damer

  1. gittilou skriver:

    men gu va gött! och vad härligt att ni håller liv i traditionen.

    angående tygkorgen: jag som tyckte din var så fin med alla färger! tyckte min blev lite blek.

  2. Emma Axelsson skriver:

    jasså haha, ja där ser man, jag ska nog göra en till snart! 🙂

  3. AnnaPanna skriver:

    Du har så himla fina bilder. Jämt. Lite din grej kan jag tro 🙂

    • Emma Axelsson skriver:

      oh man tackar och bugar vilken komplimang!!jo jag tycker att det är ball att fota, det stämmer mycket bra 🙂

  4. Tjusigt! Ser så gott ut… nu blev jag hungrig!

  5. anita axelsson skriver:

    Fina bilder, det kanske kan bli en kok/kak bok av det?

    • Emma Axelsson skriver:

      ja om jag fortsätter att plåta mat så kanske man kan få ihop till en kak/kokbok 🙂

Kommentera

