Virkad Gördis!

Äntligen är Gördis färdig! Det tog längre tid än vad jag hade planerat att färdigställa Gördis, bland annat kände jag mig tvungen att göra om huvudet en gång då det mörkbruna garnet på nosen bara ville tråda upp sig utan att ludda det minsta. Därför gjorde jag ett nytt huvud och fäste ett annat brunt garn som gick att ludda på nosen när jag var klar med huvudet i en färg.

Jag har tittat på foton från Elins blogg på hennes kaninen ”under the makeing of Gördis”, den riktiga Gördis har fler färger i pälsen än vad jag har med i virkningen, jag fokuserade på att få delarna fluffiga och jobba fram hennes karaktäristiska man på huvud och kind. Som ni ser har Gördis också en vit och fluff-fin svans där bak vilket ska stämma rätt så bra med orginalet så vitt jag förstått (den syns inte på fotona). Givetvis har hon fått en liten halsduk, än är det inte inte majmånad.

Som sagt nu är hon klar och ska snart få fara till sin tillbytare Elin i Göteborg, till mig kommer Elin skicka ett kollage hon skapat själv med tidningsbilder och så, det ska bli spännande minsann!

På Elins blogg:http://elinutten.blogspot.com/ kan du läsa mer om Gördis och hennes kamrat kaninen Temla ( som är hemskt goig hon med) vardag och äventyr. De har en en egen kategori!

Gördis och Temla bild från Elins blogg
Gördis och Temla bild från Elins blogg
Det här inlägget postades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Virkad Gördis!

  1. Lina A skriver:

    Så jäkla fin Gördis Emma!

  2. Neonsvart skriver:

    hej hej hallå vad duktig du är!!! det var den sötaste kaningosedjuret jag har sett!! haha
    det märks verkligen att du gillar djur och ser deras charmiga själar.

    • Emma Axelsson skriver:

      åh vilken himla jätteskoj mommentar sabina hurrah!jo jag är sannerligen tokig i djur!

  3. Elin skriver:

    åh!! haha jag skrek av glädje när jag såg! det är jättelikt gördis och det blev jättefint emma! 🙂 nu ska jag göra klart ditt kollage med detsamma !!! tack!

    • Emma Axelsson skriver:

      hihii vad skoj att du tycker om henne! Vad glad jag blir! Yes, jag har nog slarvat bort din adress vore great om du FB-mailar den till moi! KRAM!

  4. anita axelsson skriver:

    Gördis ser verkligen go och harmonisk ut!!

  5. gittilou skriver:

    oj jag hade inte sagt det här visst: JÄTTEGOSIG gördis, emma! och vad smart idé att karda garnet. älskar glada munnen!

    • Emma Axelsson skriver:

      Haha TACK! 🙂 ja det var lite lurigt att komma på hur hon skulle tillverkas. men kardningen gjorde tricket!

Kommentera

