Fröer!

Nu börjar butikerna ställa fram sina fröpåsar och det ger mig en intensiv lust att leka trädgårdsmästare! Det finns ju otroligt många vacka växter, en vacker dag när jag har en liten trädgårdsplätt ska jag så klättriga rankor som luktärt och härliga ” Bukettranunkel Ranunculus asiaticus (googla den om du vill se bild)! Till veckan kommer säsongens Odla med P1 igång dessutom! Inte för att jag kan något om odling, men det när min romatiska idé om trädgården som projekt.

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

