Test med promarker

Jag gjorde en enkel teckning och testade mina nya promarker som Sabina tipsade om. Skillnaden som jag märker i jämförelse med pennor jag vanligtvis använder är att promarker liksom flyter ut. Är man van vid vattenfärg har man säkert rätt bra kontroll över promarkers. Jag tyckte det var lite lurigt att inte komma utanför linjerna men det är nog en övningsak att bedömma hur nära man ska gå. Ännu en skillnad är att resultater bli en jämn yta av färg så länge man har en en hyffad snabb hastighet och färgen inte torkar mellan dragen. Om man vill göra ett parti eller detalj en nyans mörkare använder man samma penna på området som jag har förstått det. Som prickrna på figurens tröja. Hur som helst var det skoj att fylla i teckningen med pennorna!

Det här inlägget postades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Test med promarker

  1. carinsofia skriver:

    Fin teckning! Jag tycker det är ganska charmigt att ”inte hålla sig innanför linjerna”. 🙂

  2. Elin skriver:

    schysst! vart har du införskaffat dem? kanske man ska testa, pennfetischist som jag ju är… ska kanske göra ett blogginlägg om alla mina miljoner pennor.

    söt kis också.

    • Emma Axelsson skriver:

      Dessa köpte jag på panduro, men jag jag kan tänka mig att de finns lite överallt där man finner pyssliga/konst- material. Hihihi jo du är en jäkel på pennutbud! Det minns jag 😀 Tror nog att d skue digga dem!

  3. gittilou skriver:

    tack för rapporten! 😀 den passar mig bättre än beskrivningen i den lilla talongen jag hittade på bokia.

  4. Linnéa skriver:

    fint! hade varit roligt att testa sånadär nångång!

  5. Bra teckning skriver:

    Skoj att du har testat dom! jag gillade inte dom till en början, men helt plötsligt förstod jag deras charm när jag började måla två lager där det ska vara skugga. då får det en bra effekt! jättefin illustration! kram

Kommentera

