Hemma med vård av sjuk hund

Darling Bobo är riktigt kass i kistan. Sedan förra veckan, torsdag tror jag, har han mått risigt med kräkning att och numero 2 fungerar inte normalt. Åh jag tycker så synd om honom, men det försöker jag att inte projicera på honom. Min lilla hund! När jag upptäckte att kistan sparkade bakut valde vi att (som rekomenderat) låta honom fasta med bara vatten ett dygn, sedan har han fått överkokt ris ett par gånger om dagen. Det är inte något Bobo uppskattar längre det gick till en början, riset får en sniff och sedan ratas de vita kornen. Sköterskan på Djur kliniken sa att man kunde ge nötfärs rå eller kokt, majsvälling eller fiskbullar. Jag köpte nötfärs för jag trodde att det skulle vara lättast att få i honom. Fan vad äckligt det är med nötfärs by the way. Han slukade den nermalda kon på studs, succé! MEN i natt har han legat och flämtat högt, klockan 03.00 var tvungen Bobo att gå ut och klämma ut lite sörja, nu på morgonen har han kräkts igen. Så, det blir inget mer nötfärs. Idag blir det till att testa ett annat alternativ, men jag kommer låta magen vila ganska många timmar så försöker jag med en minimal portion av något ovan nämnt alternativ i eftermiddag. Åh mina nerver! (Det var fullbokat hos vet. denna vecka han har fått en tid nästa måndag).

Det här inlägget postades i Vår hund Bobo. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hemma med vård av sjuk hund

  1. gittilou skriver:

    nej lilla bobbiluren 😦 kan tänka mig paniken när det inte finns några tider hos veterinären heller! men tur ni fått lite goda råd i alla fall. önskar er all lycka till under dagen! majsvälling är nog bra och uppskattat, det fick kito som valp när han hade känslig mage. här hemma är det också sjukstuga, cleo diggar inte örondropparna ALLS, slingrar sig och fräser och spottar när man ska ha i dem, det är helt hemskt! men hon förlåter en ganska snabbt som tur är..

  2. Emma Axelsson skriver:

    Ja minsann nu är våra hem sjukstugor, nej kan trot att hon inte diggar dropparna. Bobo avskyr när man börja fippla med hans öron med. Även om han inte fräser så sprattlar han som en illbatting. Mmmh majsvälling it is, det här kötteriet som visserligen var uppskattat var inte något bra alls. Nu hoppas jag att båda våra älskade djur så snart som möjligt mår bättre.

  3. AnnaPanna skriver:

    Åhh hoppas han blir bättre snart. Inge kul alls när de är sjuka. Jag är oxå hemma med sjuk hund..vaknade av kräkfest vid sex imorse o det är inte över ännu 😦 men Harry får skylla sig själv, han åt bilbältet i bilen igår. Det har inte kommit ut ännu.

    • Emma Axelsson skriver:

      Kräkfest har vi haft i hallen under morgonen, bilbälte säger du ja jäklar de kan verkligen vilja sätta i sig vad som helst! Håller tummarna för att bältet kommer upp eller ut pront!

  4. Elin skriver:

    Men skrufsen då ! Hoppas det går bra hos vet. I kga 🙂 håller tummen för sötbobo. Kram

Kommentera

