Varsågod -en massa foton från söndagseftermiddan

Jag tog som ni kanske sett i det tidigare inlägget, en tur till påskmarkanden i Wadköping idag. Givetvis bar jag med mig ”gamla Bettan” (min kamera). Hela parken och Wadköping var proppfull med barnfamiljer, pensionärer och hundägare på promenad. Jisses!

Det är by the way så gött att den ap-tråkiga smutsfula looken har tagits över av vårtecken! Nu kryllar det av en massa växtlighet som är på G att vakna till liv och sträcka på sig. Under promenaden träffade jag på en katt och en liten pipi. Det var allt bra länge sedan jag fick en skarp bild på en fågel, men det fick jag idag! An någon anledning satt birdyn stilla i flera sekunder. Dessutom måste jag göra er uppmärksamma på att Bobo är så in i norden söt när det blåser så öronlapparna fladdrar i vinden. Dessutom står han ibland och fnuffar i blåsten om man har tur!

Det här inlägget postades i Animaler, Växtlighet och väderfenomen, Vår hund Bobo. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Varsågod -en massa foton från söndagseftermiddan

  1. gittilou skriver:

    haha åh vilket gosigt öra! jag älskar också när de står och fnuffar i luften. det är jättegulligt när katter gör det också. när vi hade två katter (den ena har flyttat till min moster) och det vankades mat gick de och vädrade i luften bägge två.. man dog av gullighetsöverdos. nu för tiden vädrar inte cleo så mycket, möjligtvis när det är räkor på g.

    • Emma Axelsson skriver:

      hihi ja fnuff är great! Åh kan tro att det var ordentlig gullerivaring på två fuffande katter! Hon är så himla fin din Cleo!

  2. gittilou skriver:

    jättefina bilder förresten! jag bara nördar på om djur som vanligt.. (:

  3. anita axelsson skriver:

    Vilka härliga vårbilder Emma! Synd att jag inte kunde hänga med på vårmarknad, det är ju bra mycket trevligare än att jobba..

    • Emma Axelsson skriver:

      Tack mammi! Ja det var synd, vi går på nästa marknad! Vore himla trevligt om det blir ”skördemarknad” eller något sådant i sommar!

  4. Ellen skriver:

    Öronlapp. Dagens ord!

  5. AnnaPanna skriver:

    Sötaste blåmesen i stan!

Kommentera

