Tulpaneri tulpanera hurra!

Nu kommer tulpanerna sörrni, jag blir lika glad varje år! Det finns så många olika varianter, kanske borde jag ta och slänga ett öga i en tuplanbok. Det är ju alltid skoj att veta lite sånt där, vad det är för sort och så. Bobo vill gärna dricka ur ”vattenfallet” när vi går förbi. Inte för att jag tror att det är så värst rent. Men ibland får han ta en liten slurk.

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tulpaneri tulpanera hurra!

  1. anita axelsson skriver:

    Ja tulpaner är jättefina! Du har varit i stadsparken förstår jag.

    • Emma Axelsson skriver:

      hehe det stämmer så sant som det var sagt! En dag kanske man har ett par alldeles egna tulpaner 😀

  2. Bra teckning skriver:

    haha vad härlig den sista bilden var! jag kom ihåg att vi hade jepordy i skolan och då var frågan att man skulle nämna 5 färger på rosor. En blomma utav fem var mitt svar blå för det hade vi hemma. Men jag fick svaret: Du har fel, för det står inte i den här boken. Haha traumatiska minnen 🙂 tulpaner är fina! speciellt när du tar kort på dom!

  3. AnnaPanna skriver:

    Guu vad jag tjatar, men du ta verkligen de finaste korten. Blir lika glad varje gång 🙂

  4. Lina A skriver:

    Jättefina våriga vackra bilder och Bobo ser så goooo ut!

Kommentera

