Prylsamling #1: Emmas porslinsfigurer


Jag har länge velat göra ett eget inlägg där jag visar någon samling men inte riktigt kommit till skott, men nu äntligen fick jag för mig att visa upp mina porslinsfigurer! (Det kan gömma sig en och annan plast eller träfigur i samlingen också.) Under ett par år letade jag på varje loppistur efter fina små figurer, men i dag är de hemskt svåra att finna, just de där finfula fulfina finfina man vill ha. Jag brukar göra små ”stilleben” med dem lite här och var, sen byter jag ut dem då och då. Skoja va!

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Prylsamling #1: Emmas porslinsfigurer

  1. gittilou skriver:

    åh samlar du också! det är så roligt!!!! vill också göra uppvisning med mina figurer, men det blir aldrig av å nu ligger de ju i en flyttkartong.. jag hade en skitbra loppis nära mig i södertälje, man kan säga att samlandet tog sin början där för att jag hittade såna perfekta små figurer ofta. men som du säger så är det svårt att hitta de där speciella rackarna, ofta hittar jag små hundar (typ såna som på bild tre) – inge fel med det, men jag skulle gärna hitta en sån där bebis i kanindräkt med liten lock till lugg! de får gärna vara så bisarra som möjligt!

    kraaaaam

    • Emma Axelsson skriver:

      Hurra en fellow-samlare! Ja visst är det skoj att finna sånna lite knasiga figurer! Att ha något att samla på är en slags trygghet 🙂 KRAM

  2. pippilotta skriver:

    sweet! jag samlar också som du säkert sett:) jag fullkomligt älskar det där huvudet.

    kram till dig

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja precis, jag tyckte det var dags för mig att dra mitt strå till stacken ! Huvudet har jag fått, det var Martins mormors dockhuvud. Jag tycker också om det.

      kram!

  3. Elin skriver:

    hurra vad fint!! de är så roliga och lite läskiga de där figurrna med hår, jag har en till i turkost som ligger ner med gumpen i vädret i full kaninmundering. nu när jag ser alla ihop så tänkte jag att det nog kanske kunde vara disneys the lost boys i peter pan.. eller? de har väl djurdräkter på sig…?

  4. Emma Axelsson skriver:

    Ja men verkligen, håret är allt lite läbbigt! jo men det har allt på sig sådana dräkter i peter pan vett du, så kanske är det baby-lostboys?

Kommentera

