Tryckeri tryckera!

Min kompis Sabina pluggar på en serietecknarutbildning och har tillsammans med sina klasskamrater varit på seriemässa i huvudstaden, titta vilken ball tygkasse med Gudrun hon sålde. Givetvis är det Sabinas egen illustration. Det vore verkligen skoj att besöka Kulturhuset nästa år för att glo på en massa ballt tecknat. Jag har sugit lite på denna karamell själv, att trycka upp ett par tygkassar eller liten upplaga av någon tecking. Dock tror jag att det isåfall skulle bli enfärgstryck. Jag har googlat lite och jag fann ett ställe som trycker upp som minst 20st (kassar alltså). Det skulle ju faktiskt vara genomförbart! Mina kamrater Elin och Johanna har klurat på detta med en gemensam ”nätshop”, en ball idé indeed! Hur fortsättningen följer lär ni få reda på inom sin tid…Tror ni att intresse finnes?

Det här inlägget postades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Tryckeri tryckera!

  1. Elin skriver:

    jag är optimistisk!

  2. gittilou skriver:

    ja visst vore det kul med något gemensamt! vi har ju vår lilla portal nästan nästan klar i alla fall 🙂 det som saktar ner min egna lilla nätshop (förutom alla stressigheter som varit på det senaste) är att jag inte vet hur det funkar med skatter och sånt där på saker man säljer :/ men liksom, inte skattar folk på det de säljer på tradera etc?! man måtte väl få sälja i liten skala?

    och förresten, kul att du nämner det här, hade faktiskt tänkt ta tag i saken och ringa om att få mina teckningar i a4 nu i veckan, är så glad att de blev bra i a4 men ej haft tid att fixa. får ta det imorgon!

    • Emma Axelsson skriver:

      nej just ja ,sådant har jag inte tänkt på, skatter och sånt, precis en liten skala! ja dina teckningar blev ju superprima ! Ska bli asnajs att få glutta i din egna shop! Ja men låt oss samtala om en gemensam shop när du gjort dina skolgrejor klart 😀

  3. gittilou skriver:

    ps. klart intresse finns! jag skulle köpa mig en tygkasse av dig 🙂 🙂

  4. Bra teckning skriver:

    Jaaa får jag vara med på denna nätshop? vore awsome att jobba med fler duktiga illustratörer! man får tjäna 30 000 per år. ”hobbyverksamhet kallas det. Men man få inte göra beställningar. Det är så sjukt mycket regler för just illustratörer. Vi hade en advokat som pratade i skolan om regler… men kommer knappt ihåg hälften av det!
    PUSS

    • Emma Axelsson skriver:

      ja det tycker jag verkligen att du ska, nätshoperi! Jasså, får man inte göra beställningar? Hmm… ska nog ta och söka rätt på hur reglerna ser ut. KRAM

  5. gittilou skriver:

    tack sabina för infon! och va kul att du vill vara med!! jag har hört nåt liknande angående det här med skatter och försökte läsa mig till det på skatteverkets hemsida, men tröttnade efter typ två rader.. byråkrati alltså! jag hade inte ens tänkt på det och så satte min käre far – i egenskap av fd egenföretagare – detta lilla frö i mitt huvud.. om du emma klurar ut något om alla dessa regler får du gärna återkomma 😀

    kram på er

  6. Ja ja! Det vore grymt kul ju. Har själv funderat i de banorna, men inte känt att jkag haft så mycket att ‘komma med’..

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja eller hur! Jomen det tror jag att du skulle ha, man måste bara komma igång liksom tror ja:D

  7. Lina A skriver:

    Jag tycker att alltihopa låter som en strålande idé! Jag skulle gärna lägga mina slantar på era sköna alster.

Kommentera

