Gamla grejor


Idag var jag på plantmarkad vid det lilla museet ”Gråbo”, efter jag inhandlat ett par plantor (kommer i ett eget inlägg) tog jag mig en titt på de fasta utställningarna som föreställer arbetarhem under olika tidsperioder. Detta är ett av de få museum man får lov att dra ut lådor, känna och klämma på prylarna. De flesta av bilderna tog jag i rummen som ska illustrera år 1942 men också i den lägenhet som porträtterar 1885. Gamla grejor, bra skit!

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Gamla grejor

  1. pippilotta skriver:

    riktigt bra skit 🙂 en sån där lista på bilden uppe till vänster såg jag i en retro/vintage -affär i stan!

  2. Emma Axelsson skriver:

    Ja den listan är en av mina favvoprylar i det där rummet!

  3. Bra teckning skriver:

    fina grejer fina foton!

  4. gittilou skriver:

    men åh jag skrev skitlångt förut men mitt internet krånglade visst 😦

    jättefina bilder emma! och vet du, jag var också där idag!!!! fast det var i ett annat ärende denna gång. inte klämma-å-känna-ärende 🙂 det är mitt bästa museum verkligen, tycker det förtjänar mer uppmärksamhet! snart ska de ju ha 70-talsutställning också! jabadabadoooo!

    • Emma Axelsson skriver:

      Åh tack sötjohanna! ja det är schysst minsann, att gå omkring där i de olika ”åren” speciellt när det är lite folk! Jasså vi kanske ska gå tillsammans på den nya utställningen? Nu blev jag ju nyfiken på i vilket ärende du var där 🙂 Kram kram !

  5. Maria skriver:

    åh vilka fina bilder!

  6. gittilou skriver:

    ja det tycker jag vi ska göra! hojta till nästa gång du är i karlskoga en söndag mellan 12-16! 😀 tror utställningen öppnar rättså omgående. jag kan berätta mer om ärendet sedan, det är min pappas fru som har ett projekt som än så länge inte är officiellt, men det blir! 🙂 kram kram

Kommentera

