Pion & fruktade frön


Nu står pionen näst i tur för blomning, de har så tjusiga bolliga knoppar dessutom. Ännu har jag inte sett den variant som man (jag) är mest van vid, ni vet den med många många kronblad (tror den kallas Rosa Doftpion ”Sarah Bernard” ), nåväl jag håller till goda med andra pionarter tills vidare. Jag behöver väl knappast berätta att jag fotat i Stadsparken, det hajar ni väl antar jag. Maskroserna bollar sig nu med, jag diggar den där runda skörheten!

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pion & fruktade frön

  1. Josef Boberg skriver:

    Makrosor är ju vackra också – som jag ser det.

  2. Elin skriver:

    ja de är pretty båda två 🙂 har inte sett några pioner här nere = dåligt! och ännu sämre för mig då jag gärna vill sno en. har kompenserat detta med att knipsa mig en liten rhodorenron kvist. i’m bad.

  3. Bra teckning skriver:

    runda skörheten,,, fint 🙂

Kommentera

