Cecilia Janssons senaste, genialiska formgivning

Unglazed porcelain. Thrown, sculpted and cast. The teeth are made from molds from a local dentist in Jingdezhen, China (Cillas FB)

Cecilia Jansson är en keramiker/konstnär baserad i Örebro som för tillfället befinner sig i Kina tillsammans med likasinnade lerfantaster. Där ställer hon ut det här gänget på Gallery Art Labor Shanghai. Cilla  har minst sagt förmåga att med perfekt teknisk formgivning kombinera flera uttryck i ett. Jösses,är inte dessa ena helt mind-blowing så säg! Briljant säger jag! Tanken går direkt till Japansk skräckfilm och animation, vilket ni vid det här laget vet att jag har ett mycket gott öga till. Skräckblandadförtjusing helt i min smak. Jag blev alldeles stissig när jag såg porslinsskålarna! (Jag har knyckt fotona från Cillas FB)

Det här inlägget postades i Konst illustration foto. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Cecilia Janssons senaste, genialiska formgivning

  1. Elin skriver:

    jättefina grejen, hon är duktig!

  2. Emma Axelsson skriver:

    Ja verkligen!!!

Kommentera

