Nybörjare på stuglivet



Idag har jag rensat ogräs i fem timmar, imponerande va? Träningsvärken i baksida lår gör sig påmind, men det är lite gött. Man har ju jöbbat i lannet! Nej men skämt o sido, det var fina fisken att sitta och räffsa och krafsa, det är en så enkel uppgift men ack så tillfredställande när man ser så tydliga resultat av arbetet. En slags nykärlek jag hoppas håller i sig så länge som möjligt! Vi har ju ingen koll på trädgårdsarbete men med ”sunt förnuft” och lite testing-testing lär vi oss förhoppningsvis med tiden. Det är lite sent för många grönsaker och frön har jag förstått, men vi har satt sallad, bondbönor, lök och tomater. Ska bli spännande och se om det kommer att ta sig. På tomten finns också lite olika bär, hurra vad skoj! Vi har nu förtiden krusbär,vinbär (vet inte vilken färg ännu), lite hallon, ett litet äppelträd som bär endast två äpplen och ett gäng smultron. Det känns så himla skoj, det är våra bär.

Det här inlägget postades i Sommarstugan. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nybörjare på stuglivet

  1. anita axelsson skriver:

    Vilka fina stug-bär-blom-hund-påta-i-landet-bilder! Hurra! Det kommer att bli finemang med stugan och ”lannet”!

  2. Emma Axelsson skriver:

    Hurrah tack mammi! Det är skoj att gå omkring och dokumentera 😀

  3. Bra teckning skriver:

    Jaaaaa 🙂 vad mysigt! vill hälsa på någon gång!! men har ni internet i stugan?

  4. Bra teckning skriver:

    haha det lät som att jag inte vill hälsa på om ni inte hade internet, men så var inte fallet, tänkte eftersom du kan dokumentera så snabbt! kram

    • Emma Axelsson skriver:

      Vi har åkt tillbaka på till Ö på kvällen, och då har jag bloggat. Men jag kommer kunna använda Martins telefon som internetuppkoppling om jag har med datorn till stugan. Du är välkommen att hälsa på när du har möjlighet! Kram!

Kommentera

