Noshörning i rabatten

Åh jag vill ha en noshörning i rabatten, tänk att ha en massa djugel och savanndjur lite här och var! Iiiih! Jag föll pladask för de här noshörningarna i betong. Men, dels är de slutsålda och dessutom passar de inte min plånbok riktigt. Frågan är om man kan hitta några gummidjurformar att gjuta i själv som ett litet stugprojekt? Vet inte om jag har lusten att gå från scratch  och formge lera, torka figuren, gjuta gipsform, torka formen för att sedan gjuta i betong, nicht. Mja, vi får se vad det blir, men skoj att fnula på.

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Noshörning i rabatten

  1. Tokyo - Love skriver:

    Oh, vilka fina!! Det borde väl kunna finnas några formar kan man tycka.. spännande att se hur det går!

  2. pippilotta skriver:

    superfina ju och du vet att jag gillar idén med trädgårdsdjur i betong:)
    Att gjuta är ju så himla kul, fast ett stort projekt när man i själva verket vill ha noshörningen på direkten!
    En gång hade jag idén om betongtomtar…men det var för länge sedan och nu har jag sett att det finns. Har en bok jag fått av mamma med trädgårdstomtar, sånna som tillhör det ”fula och dålig smakiga”.

    Skall i af bli kul att se vad det blir för djur hos er. kramen

  3. Rickard skriver:

    Var ett tag sedan detta inlägg, men vart kan jag finna mer information om dessa noshörningar? tack på förhand

  4. carin skriver:

    var får man tag i dessa? jag älskar noshörningar

    • Emma Axelsson skriver:

      jaru jag vettifan alltså, jag fann bilden på nätet utan anvisning, tyvärr!. Jag hade gärna själv haft en liten krabat! Men du kanske kan få till något liknade genom att gjuta själv?

Kommentera

