Midsommar i Norrland

Hej på er alla! Nu hoppas jag på att kunna fortsätta blogga i samma takt som vanligt, även i stugan. Idag har jag nämligen skaffat mig ett Mobilt bredband. Täckningen är inte optimal, men med lite trix och knix verkar det fungera (ta i trä).

Så, åter till midsommar jag och Martin for tillsammans med kamraterna Andreas och Ellen mot Härnösand för att uppleva ljuset och umgås tillsammans i Ellens barndomshem under midsommarhelgen (Bobo fick stanna hemma hos Martins föräldrar, det var smidigast för alla parter.) Det blir verkligen inte mörkt i Norrland. Man fattar liksom inte vad klockan är, romantiskt på något vis, somrigt! Härnösand ligger ju by the way helt banans-tjusigt som ni ser, I love när man upplever de där olika färgskikten i bergiga landskap. Helgen innefattade alltså spaneri på utsikten från ett litet utkikstorn, men också besök av allmänt midsommarfirande, hemmagjorda pina colada, nytta&nöje, promenader och en massa smarrig mat som ”vi” tillsammans med Ellens far tillagade (jag var inte fullt lika aktiv) som sedan intogs i uterummet under babbel och diskussion.

På hemvägen sträcke vi ut bena på Dragon gate (kanske någon av er har sett Kobras reportage därifrån?) vilket var ett högst märkligt ställe. Japp, det var min midsommar, hade ni det bra?

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Midsommar i Norrland

  1. Bra teckning skriver:

    hi hi dragongate ligger ju utanför Gävle, man kanske borde åka dit? vet knappt inte vad det är 😀
    Vilka härliga bilder du tog på norrland!

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja just det ja, det har du alldeles rätt i Sabina 🙂 Jag var bara inne i butiken och utanför, vet inte riktigt hur resten ser ut men jag blev förvånad över kombinationen av stora ambitioner och ”billigheten”.

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja det förvånar mig tyvärr inte, helt absurt ju! (timlönen alltså)

  2. anita axelsson skriver:

    Vilka vyer, tjusgt!

  3. anita axelsson skriver:

    Hehe, tjusigt ska det vara..

  4. Tokyo - Love skriver:

    Haha, åkte förbi där för några veckor sedan.. men alltså allt var ju typ stängt, sist var det i alla falla lite öppet. Men jag har inte varit ‘där’ som ni..

    Härlig er midsommar verkar ha varit!

  5. gittilou skriver:

    guvasnygg du är emma! och vafasen, det ser ut som i bergen!

    • Emma Axelsson skriver:

      Nej men oj tack! Ja du kommer (om det blir Norge) ett nedra vackert landskap att bo i då minsann!

Kommentera

