Helgens loppistur

Jag och mamma tog en loppistur i lördags, det gav utdelning eller kanske ska jag snarare kalla det utgifter. Här är helgens skörd hur som haver.
Tre fina glas”vaser”, vas och vas kanske ni tänker men det är var de kommer användas till, samt en ”karaff” med en sådan dära fin ”kork”. Kanske inte så PK för en icketroende person som mig själv att dekorera med kristna bilder.  Hmm. Men fin var den. En nationalromantisk affisch som ska få pryda vårt utesdass och så fann jag en grön fin mjölkgreja till kaffet. Ett par gamla påslakan att remsa upp till mitt virkeri och en keramikburk till Bobos hundkex. Sist men inte minst hittade jag en sliten plåtburk som visar hur kaffetillverkning fungerar. Gissningsvis har det väl varit just kaffe i, men jag har müsli i.Jag fick rubbet av mamma i namnsdagspresent, tack mammi !

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Helgens loppistur

  1. pippilotta skriver:

    vilka topp-presenter. Jag älskar burkar och religiösa bilder 🙂 Ibland tror jag nog att jag är lite smygreligiös, väntar liksom på att bli straffad hela tiden. hmmmmmm.

  2. Emma Axelsson skriver:

    haha, ja det kan jag känna igen mig i! 🙂 Att snart kommer man avslöjas, jisses… Nu vet jag hur som helst att det finns fler än jag som kan uppskatta religösa bilder utan att för den delen vara troende med stort T.

  3. elin skriver:

    guh så fint! väl fyndat axelsson! 🙂 blev redigt loppissugen nu!

Kommentera

