Eftermiddag på stranden

Vädret var prima så vi beslöt oss för att åka tillbaka och slöa på stranden ett slag.
Många fina kossor nibblar på gräs eller så längs vägarna.
Vinden visade sig vara var mer stilla idag, inga vågor. Knappt man trodde att ett hav kunde vara ”stilla”.Sen är det ju så att jag kan ju inte annat än att erkänna- jag har inte badat. Shame on me! Men åh…kanske borde köpa en burkini? Då slipper man ju visa kroppen och det borde ju vara varmare lite som en våtdräkt!

Nu är klockan 22.00 på ett ungefär och sista dagen på Öland går mot sitt slut. Det har varit ett par fina dagar, vi har tur med väder och utflyktsmål. Plus att vi har hunnit lata oss, tagit en tupplur när man velat eller tagit en liten smuttis vin eller så för-att-det-får-man-på-semestern. Nu ska jag lyssna på den gamla klassikern ”Det”, jag var för liten när den filmatiserade versionen gick på tv och höll på att skita i brallan. Så nu ska jag göra upp med den här historien en gång för alla, om jag kan…

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

Kommentera

