Bröllop med stort B -bildkavalkad!

Som ni vet var jag på Sandra och Augins bröllop i fredags, de två turturduvorna! Jag känner bruden. Under ett par terminer på universitet pluggade jag tillsammans med Sandra och hennes syster förstår ni. Vigseln ägde rum i Nickolai kyrkan, när alla hade satt sig stod barn från släkten redo med ringarna (på kudde!).

Efter tärnans entré kom bruden!Drop dead gorgeous!Vigseln tog runt en timme, under cermonin satte prästen kronor på brudparet.Sandras yngsta syster framförde en dikt, naw!Sedan sjöng Sandras övriga systrar och kusin en egen text till musiken av Cohens ”Halleluja” då blev jag lite vattning i ögat. Efter vigeln satte vi oss till borde i Brunnsparken. Hit kom fler gäster, sammanlagt var vi kanske 300 stycken. Jag skämtar inte! På varje bord stod en förrättsbricka, bröd, läsk, vin, vatten och Absolut vodka. Jag gick på bröllopet tillsammans med fina damer, närmare bestämt Maria och Johanna. De har också pluggat med bruden och hennes syrra. Här är jag och Maria, svettiga och glada. Brudparet dansade nästan konstant! Alla ville få sig en svängom med dem.Många dansande till den syrianska livemusiken, mycket traditionell ”ringsdans”. Fränt när alla kan vara med liksom.Brudparet, tärna och bestman satt vid eget urtjusigt och på vippen till kungligt bord! Här framförs en låt bara till dem.Tårtan var supergod, om jag inte minns fel bestod den av madelbeskvibotten, päronmousse, vitchokladgrädde och vitt marsipanlock. Ja gott folk, det var ett kalas utan dess like kan jag säga er! Flera hundra gäster, håruppsättningar, färgstarka klänningar i siden, pärlor och paljetter, mat dryck och tilltugg som ständigt fylldes på. Livemusik och ett ”gästinhopp” av Jasmine Kara (den pipan är det sannerligen inget fel på). Det fullkommligt lyste om brudparet och det syntes att de var så himla glada och hade kul. Jag kan sammanfatta hela tillställingen med: more is more!

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Bröllop med stort B -bildkavalkad!

  1. elin skriver:

    haha, ja oj oj more var namnet. pampigt! hennes klänning var jättefin!

    hur funkade outfiten?

  2. anita axelsson skriver:

    Ett riktigt sagobröllop! Var det tårtan på sista bilden?

    • Emma Axelsson skriver:

      Sannerligen! Ja det var tårtan, himla god var den! (men det var nog bara toppenlagret som gick att äta resten var bara för ögat, vi gäster fick färdigskurna bitar serverade)

  3. pippilotta skriver:

    Pampigt värre! Å va fin du va på bilden där 🙂 måste varit en upplevelse i särklass!

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja jädrar vad pampigt det var minsann, himla häftigt! Och tack för din komplimang! Vad glad jag blir 🙂

  4. Ah! Hur stora är oddsen att min Daniel, min bästis från mellan och högstadiet är kusinen som sjunger på bröllopet?!?! Tyckte mig som känna igen Sandra.. och Där är han ju på bild! Crazy vilket sammanträffande.

    • Daniel skriver:

      OJ! vilket sammanträffande. helt sinnes! och, mycket fina bilder du tagit Emma 🙂

      • Emma Axelsson skriver:

        Johanna och Daniel: Jamen visst vett ni sammanträffande indeed, jag såg att ni var FB-kompisar för någon vecka sedan och tänkte att ni var Norrköping-polare. Jag hade rätt! Tack Daniel! Vad skoj att höra!

  5. Bra teckning skriver:

    Vad duktig du är att fota! Jag blir avundsjuk, jag vill också gå på sånt pampigt brökkop med mycket dans 🙂

Kommentera

