Elefantöra


Jag fick ju två sticklingar Elefantöra av Johanna i början av sommaren när hon städade sina växter. Det tog en stund innan de fick små rötter, sen tog det en längre stund innan jag fick arslet ur vagnen och satte ner dem i jord. Men nu sörni, nu har de vuxit av glatta livet! Här är ena plantan, den andra ser ungefär lika stor ut. Det är extra skoj att det var just elefantöra jag fick för att jag har länge velat haft sådan men aldrig hittat på växtbutiken. De är fina och lätta att ha att göra med!

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Elefantöra

  1. gittilou skriver:

    kuuul! jag har tänkt säga: ”hur gick det sen?” ett tag men glömt bort, nu vet jag att det blev näranog succé! hurra!

Kommentera

