Så här har min dag sett ut på ett ungefär

Idag mixade jag ihop smoothies till frulle, den bästa yoghurten till det är Arlas vanilj med 2% fett. Smick-smack! Sedan drog vi iväg till återvinningen med alla våra pappkassar fulla med kartong, glas, metall, papper you know the drill. Det var fan vad snabbt förpackningarna hopar sig! Hur som haver, när jag ändå var vid matbutiken köpte jag på mig två hyacinter och klämde ner i varsitt arrangemang:

Själva löken är fin med, lite lila. Sedan kom mamma och Lina för en eftermiddagsfika. Den glada sprätten Sigge var såklart med också. Sigge och Bobo fick springa av sig ute på baksidan av huset så de skulle bli lagomt trötta. Det blev köpe-fikabröd som vanligt, husligheten tittar fram typ tre gånger om året, alla andra fikan får köpebröd duga…Titta vilken fin hyacintgrupp mamma arrangerat till mig! Jag blev himla glad, visst är det skoj att få sådant någon annan lagt ner tanke och omsorg på! Tack mammi! Efter fikat och babbel i vardagsrummet blev trion trött, mest Martin och Bobo kanske, så nu ska vi bara lata oss och äta utkörd sushi. Jo förresten, innan jag lägger mig ska jag nog rota fram mitt pynt bara.

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Så här har min dag sett ut på ett ungefär

  1. kollijox skriver:

    Hyacint på burk! fin fint ju 🙂

  2. Fint fint, och extra fint med Totoro i bakgrunden! Härligt med sushi, east west sushi antar jag? Igår blev det köpesushi för mig, i Uppsala.

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja, jag älskar min fina Totoro! Yepp det blev East west. Testade hosomaki med skogssvamp, men mja… inte min grej. Håller mig nog till riskuddarna med mina säkra kort som topping hädan efter.

  3. Elin skriver:

    Förträffligt fina vardagsaktiviteter 🙂

    Och va fint av mordin med hyacinterna! Skulle också vilja ha hyacinter för de är så fina men jag är allergisk :/

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja fan, det var fint av henne, ach då är du allergisk, men som tur är har du en massa fint pynt och fiffiga ideér!

  4. anita axelsson skriver:

    Tack för dagens fika Emma, det var så fint dukat och allt. Och jättebra ide att sätta hyacinter i glasburkar, det kanske jag tar efter.. Kram.

Kommentera

