Förmiddagsfika

Det är allt mysigt med lite fika efter frukost så här på helgen, jag sitter ofta med datorn i knät och Martin med sin padda eller med Vinter Studion påknäppt. Det kan låta lite trist och osocialt, men jag tycker att det är asgött. Vi sitter tillsammans men grejar med det vi vill greja med. Bobo är givetvis alltid också med, oftast snusandes på en kudde.  Jag valde en lussekatt på Jeremia, visst ser den god ut! Men skenet bedrar mina vänner. Inte ens Jeremia kan slå syrrans lussekatter som är riktigt smakrika av saffran, lite lätt ”degiga” och himla saftiga. Martin valde sin sedvanliga kardemummabulle (när jag var liten envisades jag med att säga Kalle-mumma) den slank ner i strupen på ett kick. Lyktan är en sådan däringa ”Skull” som vi köpte på väg hem från Öland 2010, jag diggar att vi hittade en i vit färg! En av mina favvoprylar här hemma. 

Det här inlägget postades i Samkväm, Smick smack. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förmiddagsfika

  1. linneafagertun skriver:

    Hittade precis hit till din blogg, och åh, vad glad jag är för det!
    Och så söt Bobo är!

  2. Emma Axelsson skriver:

    Hurra vad skoj att höra! Ja Bobo är en riktig liten goding! 😀 Jag spanade precis in på din blogg, himla trevlig och vad pysslig och kreativ du är!

  3. Mys med fika! Själv gick jag upp 7.30 för att kolla igenom det sista innan tentorna. Nu är jag hemma, men tyvärr ensam. Får mysa i soffan med varm choklad och vila innan vidare tentaplugg imorgon.
    Ja, förresten, det är ju mysigt att göra ‘sina egna saker’ tillsammans. Bäst!

  4. gott och fint, fint gott 🙂

Kommentera

