Året 2011, en följetong (del 6)

Nu har jag läst tre stycken praktikrapporter, med andra ord kan det vara läge för en paus. Låt oss därför gå vidare med följetongen, här kommer juli som spenderas uteslutande i stugan i stort sett!

Juli

Mamma fyllde 59 år, vi firade henne på vår ”dansbana” i Rosendal med jordgubbar, grädde och kaka.Jag tog mig ann måla om uterummet i stugan. Pjuh…Då hälsade en närgången fjäril med lång snabel på!

Martin tog en miljon svalkade dopp i forsen.Bobo kände ungefär som jag inför svalkning.

Blåklockor längs grusvägen -en favorit!Jag köpte en jädra massa gamla Lyckoslanten för 100:-

Många fjärilar trivdes i mammas rabatt (var det oreganon månne) intill trappan.

Jag såg en kråka under en promenad. Ser rätt snäll ut kan jag tycka.

Mamma, Lina och jag hämtade hem Sigge! Han var obekymrad och nyfiken från första början.Bobo och Sigge träffas i stugan.Det visade sig att Sigge var en naturbegåvning och orädd vad gäller simmning och vatten. (Till skillnad från Bobo Axelsson-Karlsson.)

Jag hittade en skalbagge med lila rand längs sidorna.Martin fyllde år och firades i uterummet.Vi fick jädrit få, men  jädrit stora hallon skulle det visa sig.

Jag köpte trasor och virkade en matta.Vi tog båten till Bullerdalen.På min namnsdag kom Martins farmor på fika.Fina Angelina kom på besök och vi tog en tur i forsen.Sommarkväll i Knutsbol, förjävla fint alltså.Jag hittade en groda!

Trion gick en led vid Angsjön tillsammans med Martins föräldrar.

Sist men inte minst hängde vi ut och badade med Lina och Peter. Eller, mja, jag tittade på från stranden…ehum.

Det här inlägget postades i Reflektion. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Året 2011, en följetong (del 6)

  1. Iiiih, en groda!
    Älskar porträttet med lite färgstänk och bilderna i båten på Martin och Bobo.

  2. gittilou skriver:

    i sommar MÅSTE jag och elin besöka dig i stugan!!

    • Emma Axelsson skriver:

      Snabsolut! Det ska ni garanterat göra 😀 Varmt välkommna ska ni känna er, vi kommer nog vara där en massa!

  3. Elin skriver:

    Åh sommar! Som jag längtar ännu mer när jagser dina bilder. Du är wn sån begåvning med kameran! 🙂

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja tänk, att jag hinner typ glömma bort att ljuset och värmen kommer tillbaka när man är inne mitt vintern, men det gör den ju faktiskt! 😀 och tack tack tack vad glad jag blir!!

  4. hejregina skriver:

    Fin matta! Jag har också gjort en sån, men den är lite för liten fortfarande, men när jag ser din blir jag sugen på att bättra på några varv och börja använda den 🙂

Kommentera

