Året 2011, en följetong (del 9)

Dagen har inte varit så där überhändelserik, till en början kunde man nästa tro att det skulle bli en sådan dag. Jag rände upp o ner i tvättstugan, vek tvätt, hängde tvätt, städade en gnutta i köket och plockade av alla dekorationerna från vår barrande gran innan den kollapsar fullständigt (vi är lite sena med det mesta i detta hushåll). Men mitt i avplockningen av julgranskulor kände jag att nej men nu ska jag nog sätta mig ner lite. Sagt och gjort. Sen började jag må spyilla , och då bar det av mot bingen och där jag sov bort illamåendet. Nu är jag en seg kola. Trög och långsam. Undra om jag inte ska bestämma att jag inte behöver göra något speciellt mer idag? Hur som haver, nu bli´re Oktober!

Oktober

 Jag tecknade en bagare.Vi tog helgturer till stugan.En gång under ett stugbesök dansade dimman på Forsen.Mamma och Sigge kom på ett av sina många härliga fikabesök!Årets sista utomhusfika? i stugan.

Jag intresserade mig för fallna lövs utseende.Jag köpte en för mig ny (begagnad) kamera och premiärtestade den i Ånnaboda i tjock dimma.

Jag blev tillfrågad att fota Frida och Hannes bröllop.

Det här inlägget postades i Reflektion. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Året 2011, en följetong (del 9)

  1. kollijox skriver:

    det där fotot med dig framför ett fönster och killen i din trja, vilken absolut fullträff, mycket snyggt!

Kommentera

