Vackert förfall

Ni kanske minns att jag fick en bukett tulpaner av mamma för någon vecka sedan. Jag har inte förmått mig att kassera den trots att förfallet i flera dagar varit ett faktum. När kronbladen torkar får de ett sådant vackert pärlemorsskimmer, de tunna ådrorna blir vågformade. Färgen blir kompakt och stark men också skir och blek. Förjävla läckert på nära håll. Det är när jag får göra sånt här, försjunka mig i detaljer, som jag mår som bäst. Det är som att jag upptäcker det på nytt för varje gång. Tyvärr kan den vetskapen falla i glömska.

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vackert förfall

  1. Ja! Visst är det sjukt fint. Nu blev jag ännu mer sugen på att köpa tulpaner med hem.

  2. Grymt vackert förfall….. å så vandrade mina tankar i väg med ordet förfall… HDK på engelska blir ju just förfall 😉 å där har ju jag gått…nu vet jag vart det bär med mig 🙂

  3. Elin skriver:

    Finemang fint absilut!

Kommentera

