På besök hos Johanna och Rufus

Idag fick jag äntligen träffa Johanna och Elin, vi har inte sammanstrålat sedan tidig höst. Det var verkligen trevligt med stort T! Vi sågs hemma hos Johanna, det var första gången jag var där (egentligen inte för min syster har bott i samma lägenhet men ni fattar). Johanna har så mycket fina prylar och pinaler att jag inte gjorde annat än att ”åååh” och ”aaaah” den första kvarten, kolla in köket liksom:

…och här:

Vi slog oss ner vid köksbordet, Johanna hade ordnat med en massa godsaker och te, jag kunde såklart inte hålla tassarna bort från chokladbollarna, smack!

Efter diverse avhandlade samtalsämnen och ett par chokladbollar senare hämtade Johanna marsvinet Rufus! Jordens finaste lilla marsvin med blekrosa nos och och utomordentlig hörsel. När man prasslar med en plastpåse gör han de roligaste ljud för han vet att det är stor chans att det vankas mat! Hurra, det var så himla sött att höra!

Tack damer för en himla fin söndagsträff! Jag ser redan fram emot nästa gång vi slår våra kloka huvuden ihop!

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till På besök hos Johanna och Rufus

  1. Mysgit! Oj, ja hon har fina saker den damen. Önskar att jag själv hade så mycket ledig plats att visa upp mina saker på!

  2. Elin skriver:

    Ja vad fint det var 🙂 tack själv kära du!

  3. hejregina skriver:

    Ser fint ut! Vem vill inte ha en liten rufus!?
    ..och sånna rosa glas på fot har jag med 🙂

  4. anita axelsson skriver:

    Det ser mycket hemtrevligt ut må jag säga! Och Rufus ser ut att vara en liten goding.

  5. asså dom där djurburkarna!!!! VILL HA!

Kommentera

