Jag har kärat ner mig

Som flera andra har jag kärat ner mig i blommorna av silkespapper, det är ju så förbannat fint att jag får nippran! De verkar ju för fanken inte ens vara svåra att tillverka. Tror att jag ska ge mig på´t! Den här bloggerskan visade vägen till den här beskrivningen, där också bilden ovan kommer ifrån. Även Bonjour vintage har en beskrivning på sin blogg, på svenska, och det kanske underlättar en nypa. Visst vore det fint med ett gäng silkesblommor i vårt ”uterum” i stugan! Det tror jag på.

Detta inlägg publicerades i Gjort för hand. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag har kärat ner mig

  1. Madeleine skriver:

    hej! jag lovar, de är suuuperlätta att göra! pröva så får du se 🙂 lycka till, kram/madeleine

  2. Emma Axelsson skriver:

    Hej! Åh vad bra ! Jag ska göra ett försök!
    Kram! 🙂

  3. Elin skriver:

    Ja det är görfint å görenkelt å göra! Gört bah gört! Jag gjorde nåra för nåy år sen, unte alls svårt 🙂

  4. gittilou skriver:

    jag vill också göra såna! man borde ha pysseljunta..

    • Emma Axelsson skriver:

      Ja låt oss båda göra fina blommor! 🙂 Visst vore det fint med pysseljunta, om inte annat vore det skoj om damen kom till på besök någon gång när tid och möjlighet finns så kanske man kan pyssla med något då om andan faller på:)

Lämna en kommentar