Födelsedagsfrukost hos syrran (del 2)

Jag utlovade ju detaljer jag från pausen under födelsedagsfrukosten hos Sara förra veckan.  Ni får nöja er med ett urval. Här är min andra syster Lina med sin kille Peter, de kollar en remsa på samma men betydligt yngre Lina (vänster) och Sara (höger). Vilka gullungar va!Böcker

I bokhyllan hittar vi bland annat klassiker som Purres Stilblommor och grodor, fucking fabulous! 

Fina små askar och en gul björn.

I köket står en samling snygga förpackningar från förr, bland annat pepsi och fantaburkar från tidigt 90-tal som Sara sparat sedan de var ”dagsaktuella”.

Syrran är nog den bästa sakletaren ever, hon har det där tålamodet att lugnt och sansat gå igenom sunkiga kartonger med skräp på loppis,  mitt ibland skroten kan ju en juvel gömma sig. De här muggarna har hon köpt på loppis tror jag, jag skulle mer än gärna vilja lägga vantarna på Mupp-exemplaren!

Slutligen, kommer ni ihåg de här monstren man kunde köpa för en femma i automat?    Han till höger är ju spritt språngade galen.

Det här inlägget postades i Prylar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Födelsedagsfrukost hos syrran (del 2)

  1. Hihihi, så fina grejer!

  2. gittilou skriver:

    ja jag tröttnar aldrig på att bara gå runt och titta hos syrran din, jag gör det en stund vid varje besök medan hon pysslar med sitt. gött äre!

    ps. jag har förresten elva snaskiga frågor till dig, dessutom med den förmånliga möjligheten att skita i att skicka vidare elva frågor om man inte vill.

    http://gittilou.blogg.se/2012/april/11-fragor-fran-mig-till-dig.html

Kommentera

