Stugdagar

As you all know har vi haft dunderfint väder i ett par dagar, vilket resulterade i flera visiter till stugan. Jag knäppte för första gången på mig Babybjörnen och traskade runt med Tove på magen när jag fotade. Det var lite klurigt men gick rätt så bra. Haha, det kändes ungefär som att vara gravid igen, speciellt när jag skulle resa mig upp från att ha suttit hukad, man har ju inte så spänstiga lårmuskler direkt… 

Hela placet är nu fyllt av vitsippor som jag inte kunde fota mig mätt på. På bara någon vecka har hela stället bokstavligen exploderat av vårighet, hurrah!Martin och jag käkade grillad sojakorv, smick smack!

En dag fick vi finbesök av Elin, vars famn Tove sov i under hela träffen, naw!

Givetvis fikade vi också, smackeri som myrsamhället nog velat sätta tänderna i. Men de var inte bjuda.

Bobo har kollen på allt som rör sig på vägen…

…när jag minst anade det hörde jag ett lätt klampljud när jag satt i trappan ner till forsen, det var Bobo som stod ett trappsteg bakom mig med sin goa nos som en gubbe i lådan.

Avslutningsvis kan jag berätta den spännande informationen att häcksaxen är nog ett av mina favoritredskap och att jag har klippt och rensat lite här och var. Martin ställde sig snickrade en fågelholk av spillvirke. En dag sågade vi ner och tog hand om ett döende  enbärsträd som stod brun och livlös. Vi fantiserar om en trädäckshistoria och att måla om stugan. Jag får nya idéer om vilka prenner vi ska bygga rabatten med var och varannan dag. Men om det blir den här sommaren eller ej är en senare fråga. Det är hur som haver kul att fnula på!

Det här inlägget postades i Sommarstugan. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Stugdagar

  1. Låter och ser supermysigt ut!

  2. kollijox skriver:

    avundsvärt…det där med stugliv! känner att jag vill ha ett ställe att rymma till där alla mina drömmar får plats. Fint att ha en Tova på magen!

  3. Elin skriver:

    Hurra så fint med vitsippor. Drömma ska man, fortsätt 🙂

  4. Daniela skriver:

    Underbara bilder och en underbar liten baby! 🙂

  5. Emma Axelsson skriver:

    TACK för alla fina kommentarer! ❤

Kommentera

