Kutens bensin

Jag fick ett briljant tips av Kollijox, att dra till Kutens på Fårö när vi trots allt var på Gotland. Hon var där förra året med sin familj och jag dräglade över alla rostfyllda bilder hon visade från sin visit. Givetvis drog vi dit! Kutens visade sig vara en välkänd sevärdhet. Fylld med rostiga prylar, bilskrot, Elvis i högtalarna, crepéri tati, nattklubb och 40-50tal über alles precis som utlovat. Vi kom för maten och rosten. Mest rosten. Jag blev inte besviken. 

Vi käka en varsin fylld pannkaka och drack dricka.
Efter en kaffe på maten kliade det i fingrarna att få gå runt och kolla på allt. De andra två hängde kvar vid bordet, Tove sov i sin vagn nästan hela tiden (!).

Om batterierna inte varit på väg att ta slut hade jag väl aldrig velat åka därifrån, men jag var ju tvungen att spara en aning till vår picknick vid  raukstället vi skulle till härnäst (kommer i eget inlägg). Hur som helst, check this out!:

Läckert va!

Det här inlägget postades i Samkväm, Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kutens bensin

  1. kollijox skriver:

    Hej! va fint. jag är så himmelens glad att du nappade på tipset, för det blev fångst för mig, vilka bilder! du är ägi som min son säger;) jag njuter i fulla drag precis som vanligt hos dig, du levererar. tack!

  2. Maria Friberg skriver:

    Jag måste bara säga att jag älskar att följa dig på dina äventyr. Så mysigt och det gör mig så glad och ger mig inspiration till min egen hemsida som jag tänker starta om i augusti.(om den hinner bli klar). :)) Kram till dig och din fina familj.

    • Emma Axelsson skriver:

      om du visste vad glad jag blir av att höra/läsa detta Maria, nästan så att det trillar en tår på kinden. kram

  3. anita axelsson skriver:

    Ett annorlunda ställe, men mysigt på nåt sätt, lite Amerika tycker jag.

    • Emma Axelsson skriver:

      ja himla annorlunda 😀 de hade creps med ”söt fyllning” med det tror jag du skulle gilla! vi har ju söttänder vi 😉 jo amerika-feeling va det

  4. Oj så himla mysigt! Och tur med vädret verkar ni också haft. Har bara varit på Gotland en gång, men när jag åker dit igen ska jag försöka minnas detta ställe!

Kommentera

