Lyx med bukett från trädgården

Jag har inte några egna rabatter, ännu. Någon som dock har en vacker trädgård är Martins farmor. Så välskött att man baxnar. Hennes fingrar är klorofyllgröna. Den damen sätter ihop de vackraste buketterna med sina trädgårdblommor om sommaren. Martin fick buketten på bilden när han fyllde år, den stod sig i över en vecka. Rosorna är jäkla tåliga. Jag tycker dessutom om när PH-värdet förändras i luktärten och de börjar skifta i flera färger. En sådan lyx att bara gå ut i trädgården och knipsa av en fång rosor. En bukett med precis samma sorters blommor fick jag med mig när jag besökte pappas grav här om veckan. Det kändes extra fint att få pryda hans plats med den.

Det här inlägget postades i Växtlighet och väderfenomen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lyx med bukett från trädgården

  1. Emma Frey-Skött skriver:

    Helt underbart vackert!

  2. Oj så fint, och somrigt! Vilken härlig blomfarmor. Lite avis på er som verkar ha familjen och släkten runt knuten.. njut!

  3. Elin skriver:

    Damen kan minsann! Den buketten gjorde sig fin hos din pappa. Puss

Kommentera

