Grande bröllopsinlägg – Olle och Carin gifter sig!

Jo, förra helgen var vi ju som sagt på Olle och Carins bröllop! Martin och jag svidade om och begav oss till rådhuset. När brudparet kom gåendes blev jag alldeles fjärilspirrig i magen! När samtliga gästerna var samlade var det dags att gå in och upp ett par trappor.

Kärleksparet verka himla lyckliga och nervösa, som sig bör. På ett kick träddes ringar på respektive finger.

Ögon blev blöta kanske trilla en tår? Jag hade fullt upp med att försöka föreviga. Tog mitt ”uppdrag” på högsta allvar haha (det kanske smattra lite väl högt om kamera ehum…) så jag blev snuvad på tjut-konfekten. Som tur var filma Martin alles, 2,5 min allt som allt för att vara ganska exakt.

Avslutningsvis bad vigselförrättaren det nyvigda paret att skriva sina namn som äkta makar i en ”gästbok”. 

Sedan blev det kramkalas som heter duga! Alla villa gratta och stod på kö, första tjing hade såklart brudparets föräldrar. 

En kärlekskyss på rådhustrappan!

Gästerna styrde kosan mot Olle och Carins hem för fortsatta festligheter medan närmsta familjen stannade ett slag för att fotograferas tillsammans med paret.Här tillsammans med syskonen.Här tillsammans med föräldrarna (det finns fler foton på olika konstellationer men någon måtta får det väl ändå va).

Till sist en gruppbild såklart!

Jag och min för tredje gången gillt-klänning från HM. Trodde jag skulle se ut som Skalleper (den gamla gubben i Ronja Rövardotter ni vet) med ett par fruzziga tester kvar  eftersom jag tappat/r sjukt mycket hår. Men jag fick till en lillamy-boll trots allt. Efter ”fotosession” begav också vi oss till Olle och Carins trädgård där övriga gäster redan gjort sig bekväma och påbörjat festen.

Till en början såg himlen oroande åskmörk ut men det lättade upp och solen sken varm på oss. Jag tog tillfället att få ett par minuter att fota Carin och Olle lite avsides. Hon har så sjukt vackra ögon Carin. Tukosblå. Kan tro att Olle har drunknat i dom ett par gånger. 

Jag sa ”kan ni inte hålla varandra i handen” vet inte varför, jag var lite stressad och kom visst inte på något bättre, till mitt försvar. Vet att det är lite väl mycket traditionsvarning, but hey I said I´m sorry. Carins nagellack hade pajat och då kom Olle på att de kunde hålla såhär, haha!

Jag hann inte ta några foton bara på Olle, efter den här bilden blev de otåliga och ville återgå till sin fest haha. Borden i festtältet var dekorerade med blommor från Carins föräldrars och vänners trädgårdar. Galet fint. Tusen gånger finare än ”köpeblommor”. Jag blir så sentimental kring sånt där. Nästan så jag måste tjuta lite nu när jag skriver.

Festen var verkligen sådär avslappnad och trevlig som man önskar att en riktigt bra fest ska vara. Carins pappa och tärna höll tal, liksom Martin och hans bror och två av Olles vänner. Martin hade snickrat ihop en prispall för ändamålet. Temat för talet var nämligen tävling och Olle fick första pris för det ena och det andra… Carin fick också kliva upp på prispallen för att ta emot diverse priser. 

Himla lyckat tal av bröderna Karlsson, alla garvade läppen av sig. När Carins tärna höll tal börja alla böla i stället, visst blev det fuktigt i mitt öga också. Givetvis åt vi en massa också, paret hade ett team vänner som fixa allt som behövde göras kring matbestyren likt rena proffsen. Vilka guldklimpar!

Efter att jag smakat på alla olika slags tårtor och druckit kaffi kände jag mig nöjd och beslöt mig för att ringa min kära moder som tillsammans med min ena syrra+sambo varit barn-och hundvakt, för att bli hemhämtad. Väl hemma låg Tove (som vaktats av syrran) och sov lilla grisen i spjälsängen. Utan dom hade jag inte kunnat deltaga på Carins och Olles dag.  Tack ännu en gång bästa familj! Martin stannade ett par timmar till på festen, helt okej när det är bruschan som gifter sig liksom. Kvällen avrundade jag med att surfa ett slag och äta Polly i sängen innan jag släckte lampan. Jävlans bra dag, och grattis igen Fru och herr Karlsson!

Det här inlägget postades i Samkväm. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Grande bröllopsinlägg – Olle och Carin gifter sig!

  1. Elin skriver:

    Jösses vad fint skrivet och fantastiska bilder!

  2. lina skriver:

    Vilken fin sammanfattning av bröllopet, känns som om jag var med 🙂

  3. carinsofia skriver:

    Åh va fint Emma! 🙂
    Skitbra med lite bilder på blomster och sånt också! 🙂 vi sr verkligen fram emot att kolla bilder, men känn ingen stress bara.

  4. anita axelsson skriver:

    Fina bilder på bröllop och fest Emma. Du var också jättefin i klänning och lillamy-frilla! Kram!!

    • Emma Axelsson skriver:

      Tack!! Det är svårt när det ska gå fort och det är mycket som ska dokumenteras. Och tack för komplimangen mamma 😀

  5. Fin-fina bilder! Visste inte att det fanns så många bröder Karlsson.. kul med prispalls-talet!

    • Emma Axelsson skriver:

      Vad kul att du tycker det, jag fotar sällan i sammanhang som de här…. Jo visst vet du, tre stycken är dom! Ja det var extra skoj att de ordnade pallen verkligen 🙂

  6. Ping: Emmas bröllopsinlägg « Carin funderar

Kommentera

