Ibland blir det förmycket

Men jösses vad trött jag är tänkte jag i söndags efter jag kommit hem från vårt besök hos mamma. Vad är det frågan om? Sedan gick jag tillbaka i tanken, vad har hänt den här veckan? Jo. Det uppdagades att jag har gjort något alla dagar utom en, förrutom att vi har ett spädbarn och hund i hushållet som kräver sitt från oss. Ibland blir det lätt förmycket av det goda. Ialla fall för mig. Det är ju roliga grejer jag hålls med men även det som är kul måste doseras i lagom mängd. Ska försöka skärpa till mig och boka in bokningsförbud. 

I helgen åkte vi förbi kyrkogården också, han skulle fyllt 64år förra veckan. Pappa. Jag tände ett ljus och tryckte ner ett par liljor i jorden vid hans sten. Samma sommar som han dog cyklade jag till mitt sommarjobb med Amy Winehouse ”back to black” i öronen varje dag. En skiva som jag nog alltid kommer förknippa med honom. Kommer ihåg att han var så nöjd över att jag var hemma hos honom och mamma så mycket den sommaren trots att jag flyttat hemifrån. Fem år har gått, jag håller min bottenlösa saknad i handen och låter den vara där hos mig.

Det här inlägget postades i Reflektion. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ibland blir det förmycket

  1. Maria Fransson skriver:

    ah nu var jag tvungen o fälla en tår.

  2. kollijox skriver:

    åhhh, det där med tröttheten och sorgen. känner igen mig i båda. stor kram

  3. Så fint du skriver. Och du…vila och andas!

  4. anita axelsson skriver:

    Saknar också pappa, kram<3

  5. Emma Axelsson skriver:

    Tack för era kommentarer Maria, Regina, Jennie, Emma och bästa mamma. ❤ ❤ ❤

  6. gittilou skriver:

    jag har också tänkt en skvätt på fardin och er i allhelgonatider, trots att jag aldrig ens träffade honom! ❤ kram!

Kommentera

