Dagsarkiv: 17 maj, 2011

Karin Mårtensson

Jag kör på med en till inspirationskälla:Karin Mårtensson bekantade jag mig med när jag prenumererade på Damernas Värld och Bon, hennes bildspråk är något alldeles extra tycker jag. Kolla in collagen liksom, grejen att kombinera ett tredimensionellt objekt med papper, … Fortsätt läsa

Publicerat i Konst illustration foto | 2 kommentarer

Seonna Hong

För ett par år sedan stötte jag på konstnären, illustratören och animatören Seonna Hong. Jag trivs verkligen järnet med hennes uttryck! Jag menar kolla in färgerna, barnen, djuren, miljöerna, de kala träden, den magnifika blandningen av det sockersöta och svåra! … Fortsätt läsa

Publicerat i Konst illustration foto | 3 kommentarer

Dagens ord

Framstjärt Jag har aldrig kunna acceptera detta vansinniga ord. En framstjärt förutsätter en bakstjärt. Inte har man två stjärtar så vitt jag vet. Rumpområdet har helt andra funktioner än underlivsområdet har. Nix,som sagt, jag kan inte med ordet framstjärt det … Fortsätt läsa

Publicerat i Dagens ord | 2 kommentarer