Dagsarkiv: 4 maj, 2011

Long time no virkning

Jag var på junta i går hos Carin hon hade tillagat en krämig och helt fantastisk Quorn Alfredo som intogs med färsk pasta, champinjoner och sallad. Jag åt så jag åt haha…oj oj! Nu var det ett tag sedan jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Gjort för hand | 1 kommentar

Bortglömd

När jag rotade omkring lite i en garderob fann jag denna lilla loppa, en väska jag köpte i Berlin för ett par år sedan. Den är ju hur tjusig som helst eller hur! Tänk att jag glömt av den, utmärkt … Fortsätt läsa

Publicerat i Prylar | 1 kommentar

Pressa växter!

Jag blev dundersugen på lite presseri av växter inspirerad av Majmånads motiv på Lena Anderssons barnboksfigur Linnéa som äntligen får ta fram sin växtpress. Jag fann en beskrivning här på hur man går till väga. Ja kamrater, jag tror bestämt … Fortsätt läsa

Publicerat i Gjort för hand, Växtlighet och väderfenomen | Lämna en kommentar

Frukost

Publicerat i Smick smack | Lämna en kommentar

Dagens ord

Smörblomma 

Publicerat i Dagens ord | Lämna en kommentar