Dagsarkiv: 11 maj, 2011

Tryckeri tryckera!

Min kompis Sabina pluggar på en serietecknarutbildning och har tillsammans med sina klasskamrater varit på seriemässa i huvudstaden, titta vilken ball tygkasse med Gudrun hon sålde. Givetvis är det Sabinas egen illustration. Det vore verkligen skoj att besöka Kulturhuset nästa … Fortsätt läsa

Publicerat i Gjort för hand | 14 kommentarer

Prylsamling #1: Emmas porslinsfigurer

Jag har länge velat göra ett eget inlägg där jag visar någon samling men inte riktigt kommit till skott, men nu äntligen fick jag för mig att visa upp mina porslinsfigurer! (Det kan gömma sig en och annan plast eller … Fortsätt läsa

Publicerat i Prylar | 6 kommentarer

They are back!

Nu flyttar Örebro kommun ut sina Highland cattle-kossor på bete, I love them lurvisar! Så, jag kommer garanterat försöka knäppa ett par bilder på årets kossor, här är en bild från september 2010.

Publicerat i Animaler | 2 kommentarer

Teckning: Räven sover

Min senaste teckning, en räv i tusch. Fick lust att teckna ytterligare ett sovande djur. Jag har tittat på ett foto av en sovande räv för att få lite koll på räv-looken. Kanske blir det fler sovande djur?

Publicerat i Gjort för hand | 17 kommentarer

Dagens ord

Klappträ

Publicerat i Dagens ord | Lämna en kommentar